Sunday, September 19

Och mindre lättvindiga saker.


Hej alla fina svenska läsare!
Jag skriver direkt till er nu, eftersom jag vill skriva om valet. Idag är det ju nämligen sista chansen för alla att göra sina röster hörda genom att gå till valurnorna! Själv röstade jag på Miljöpartiet i år, eftersom jag tycker deras politik stämmer bäst överens med vad jag tycker är viktigt. Bland annat: en bättre och mer utbyggd kollektivtrafik, ett jämställt samhälle för ALLA människor i Sverige och förnybar energi som vind- och vattenkraft. Jag hoppas att alla ni som inte redan röstat går och gör det idag! Varje röst är viktig!

Pussar och kramar
Emily

P.S. Jag tänker inte skriva att ni inte ska rösta i Sverigedemokraterna, för det förutsätter jag faktiskt att ni inte gör. D.S.

P.S.2. Och läs fantastiska Parisas grymma blogginlägg, om ni inte redan gjort det! DS.2.

P.S.3. And for my international readers, this entry is about the importance of voting, and about the Swedish election. If you want to read it, you can Google Translate it here. D.S.3.

5 comments:

Anonymous said...

Yey!

Milla said...

for et vakkert hår du har. liker fargen utrolig godt!

Nikki said...

Jag röstade också på miljöpartiet och av exakt samma anledningar.
Tycker det är sjukt att SD fick så himla mycket röster. Är fortfarande i chock. Sverige gör mig besviken.

Emily said...

anon - precis!

milla - tack söta!

nikki - jag veet, jag har haft ledsenklump i magen hela dagen. känner mig så sviken på något sätt, jag trodde mer om svenska folket faktiskt.

Lisa said...

du är ju så fin!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Follow this blog with bloglovin

Follow See Emily play